måndag 29 april 2019

Hjärtats rytm och sommarplaner

Det är vår! Cykelsäsongen har börjat och i lördags drog vår söta lilla klunga iväg på dryga 9 mils cykel. Lite kallt till en början men helt underbart på slutet.
Mina ben var så starka, hjärtat slog snällt och lugnt även i uppförsbackarna. Det är en sådan enorm skillnad från förra året då jag fick puls direkt jag närmade mig en backe. Nu kan jag till och med rycka i en backe, öka farten eller bara mata. Älskar känslan och hoppas den består hela cykelsäsongen igenom.

För övrigt har jag mest rest senaste månaden - både på jobbet och privat. I påskas var jag och barnen i New York för en långweekend. Underbart och härligt på alla sätt. Jag började varje morgon med att träna, en morgon sprang jag till Brooklyn Bridge och hela jag log. Livet alltså!
Vi gick ungefär 2 mil om dagen och en dag gjorde vi Central Park.
Jag älskar att resa med mina vuxna barn. Så många samtal, så många skratt, minnen vi delat och delar. Jag kom hem på måndag eftermiddag, hann med en cykeldejt med Honom och sen drog jag iväg igen på tisdag morgon och var borta till fredag eftermiddag. Just det stressar mig mycket, att aldrig hinna landa hemma. Att alltid vara någon annanstans än i mitt eget hem. Maj kommer att bli bättre, då kommer jag att tillbringa betydligt fler nätter hemma än jag gjort i april. Det ser jag fram emot.
Och jag ser också fram emot sommaren! Dags att börja planera för härliga upplevelser! Som jag nämnt tidigare är min vilja att planera tillbaka igen. Den var lika med noll när jag inte mådde bra men nu går jag all in! Midsommarfirande ska planeras, semester med barnen, semester med Honom. Och också tävlingssäsongen.

Som det ser ut just nu har jag följande tävlingar inplanerade:
1/6 Siljan Runt 16 mil
15/6 Vätternrundan 30 mil
7/7 Jönköping 70.3
17/8 Ultravasan (45 eller 90 km beroende på form)

Förutom det ska jag på långhelg löpning i fjällen 6 - 9:e juni vilket jag ser väldigt mycket fram emot.

Hoppas ni får en underbar vecka och att hjärtat slår frivolter av kärlek, värme, inspiration och glädje!

Inga kommentarer: