måndag 22 oktober 2018

Lev för fan

Två månader på nya jobbet, två månader av resande. Den här veckan blir den första veckan då jag sover ALLA nätter hemma. Galet. Barnen är chockade, jag har någon typ av frihetsrus och bokar in tusen saker. Allt är som vanligt alltså.

I helgen har jag tagit tag i en massa surdegar. Jag har städat, putsat och fixat. Köpt tre förvaringsmöbler på IKEA, två gick ytterst bra att skruva ihop, den tredje gav mig nästan hjärnblödning. Det BRANN i hjärnan. Tur att Sonen kom och fixade allt till slut. Man ska tydligen läsa instruktionerna? Va? Jag är en röd person, jag läser inga specifikationer eller instruktioner. Ever.
Jag hann träna lite också, spinning på fredag kväll (fröken igen, börjar bli en vana), löpning på lördag förmiddag och styrketräning med hon den där som jag aldrig träffar och som jag längtar efter. Hon är stark. Här kör vi uppvärmning (hon var orolig över att jag fotade med de lättaste vikterna på så jag lovade förklara).
Lunch har jag intagit i Högbo, vackert så det gör ont.
Och terapisamtalat med bönorna. Låååååångt samtal.
En härlig helg och nu en härlig vecka. I dag RPM, i morgon föreläsningen Lev för fan. Längtar. Kom du också! Och så ska jag hitta på annat bus också men det berättar jag om en annan gång. Kanske.

Inga kommentarer: