onsdag 14 februari 2018

Alla hjärtans dag - vilket dravvel

Har alltid tyckt att det är fånigt med en dag som alla hjärtans dag. Det ska köpas nallar, chokladaskar och rosor. Jag uppskattar mycket mer de där rosorna en helt vanlig sketen tisdag i januari när det är grått och tråkigt än just den här dagen. Men till mina vänner har jag i dag skickat ett hjärta bara för att jag tänker på dem. Inte för att jag måste.

Sitter just nu på en flygplats i Finland och ser dessa stressade män (ja, det är bara män) som febrilt försöker hitta den perfekt alla hjärtans dag presenten på tax free. Några vågar sig till och med in på Victorias Secret och står där med flackande blick och rodnande kinder. Älskar det.

Jag har varit i Imatra och jobbat. Det är alltid najs! Speciellt de gånger jag hinner ta en liten löptur innan middagen. Det hann jag i går. Jag njöt av varenda minut. Exakt 36 minuter blev det.
 Fina hotellet.
 Och så en pizza, ett glas vin och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära?
Men nu åker jag hem till Sverige igen. Vill krama min Son, träffa mina vänner och träna hårt. Och festa hårt för i helgen är det fest x 2. Mer om det senare!

Kram på er! Jag tycker om er!

Inga kommentarer: