måndag 24 juli 2017

S E M E S T E R

Har landat i Finland sedan några dagar. Pulsen går automatiskt ner så fort bilen svänger in på gården. Hjärtat tar ett glädjeskutt, i magen virvlar små fjärilar. Det är här jag tillbringat varje sommar under hela mitt liv. Varje sommar. Ibland 8 veckor, ibland bara 4 dagar men alltid, alltid har varje sommar innehållit en dos Kärjenkoski.


Det finns inte så mycket att göra här förutom att bara vara. Jag läser böcker, går promenader, pratar med Sonen och föräldrarna, letar smultron, äter, äter, äter och sover 10 timmar varje natt. Balsam för själen. Sonen har släppt telefonen för en stund och förkovrar sig i Amelias värld.
En jogg innan bastun är standard. Bästa känslan.
Marknad i Kristinestad - korv och plättar, det är livet det.
Båtresan över, tapas och vin. Dock drack jag inte ur allt vin då jag skulle köra bil tidigt på morgonen.
Fin utsikt och fin semesterkänsla. Det här vinet drack jag upp.
Men mellan Kebnekaise (och Pite havsbad) hann jag vara hemma några dagar också. Först en minisemester med dottern.
Sen en myskväll med Johanna.
Ett lätt styrkepass.
En promenad i ösregn. Vi är så photogenic tycker jag.


Under denna bro bor trollet Ludenben.


Cyklat i finväder till ännu ett fikastället (fjärde långturen och varje gång till ett nytt fikaställe, det är cykling som jag gillar).
Fina dubbeldejten.

Ja, det är ungefär det som händer här. Over and out.

Inga kommentarer: