torsdag 2 augusti 2018

Viktiga lagar

Hör upp! I dag är jag lagens förlängda arm och vill härmed upplysa om två saker.

1. Ny cykellag gällande från 1:a augusti
Från och med nu får cyklister använda vägbanan även om det finns en cykelbana intill. Läs mer exempelvis här.

2. Samtyckeslagen gällande från 1:a juli
En viktig lag men kanske inte så lätt att begripa. Här är en rolig video som du kan kika på om du känner dig osäker.

3. Lagen om alltings djävulskap, gäller för mig i dag
När man ställer klockan på tidigt för att morgonjogga lite så där mysigt och vaknar strax innan av att rummet blixtrar och regnet smattrar. När jag dragit ur öronplopparna hör jag också ett muller utan dess like. Försöker somna om, går inte. Stiger upp, häller kaffe över hela mig (inte menat även om det skulle kunna göras för att väcka mig), gröten smakar skunk. Kommer till jobbet alldeles för tidigt, varken mus eller tangentbord fungerar, rusar runt och lånar ihop ny utrustning som heller inte fungerar, trixar och får till slut fart på sakerna. Svettas floder. Ont i huvudet. Men snart ska jag på massage. Då vänder det.Och lovar att inte dricka Aperol än. Skulle bara hitta en sus och dus bild som motvikt.

Inga kommentarer: