måndag 23 juli 2018

Back to work

Nu är det dags att återvända till rutiner igen. Jag har haft en härlig semester trots att den var något kort. Först en vecka med Sonen i Finland, vecka två blev cykelsemester med Sara, tävling med Camilla och mysigt häng med några ur triathlongänget på söndagen. Vi simmade, söta Hjelmen med hjälm på förstås.
Hann supporta dessa powerkvinnor också när de var ute på långpass i värmen.
Men sen var jag helt slut när jag blivit bjuden på mat i Valbo lite så där spontant. Sova.

Vaknade tusen gånger natten till måndagen av att jag var genomförkyld. Jäkla skit. Det rann ur näsan, jag var helt täppt och kände mig sänkt när bilen rullade iväg på sista delen av semestern - den med min M. Vi hade bokat några dagar i Sigtuna och det var fantastiskt! Första dagen mest bara slappande vi stranden som låg hundra (inte ens det) meter ner från huset.
Mysig middag med mysiga gäster.
Varmt, väldigt varmt. Avslutade med kvällsdopp.
Vet inte riktigt varför jag ser så rädd ut....

Dag två cyklade vi en liten sväng förmiddagen mest för att få fika.
Chillade vid stranden och drog sen ut till ett slott för en visning. Inte en sån där visning där man funderar på att köpa det utan en annan visning.
Hem igen, middag och sen försök till simning. Det gick dock inte bra alls då jag efter några hundra meter fastnade i ett nät och kom inte loss. Så rädd. Ni vet ju att jag är rädd för vatten egentligen och minsta lilla sak som händer i vattnet blir superstort. Grät en skvätt, hängde på min boj och bestämde mig för att gå upp igen. Innan det hade jag tragglat säkert 30 minuter med att få på våtdräkten. Varför är det så svårt????? Ledsen. Drack rosé i stället.
Dag tre skulle vi cykla längre. M hade sett ut en runda vi skulle cykla som var 9 mil. Min förkylning gick lite fram och tillbaka men vi bestämde oss för att försöka i alla fall. Det gick hyfsat de 6 första milen men sen var det tungt. Hua. Jag fixar inte värmen, det går inte.
Fick gul dricka och fick fika lite senare. Sen gick det något lättare. Kunde inte riktigt bestämma vad jag var sugen på så gick all in.
Resten av dagen blev det slapp och mysig middag.
 Sigtuna rådhus, så gulligt!
Sen skulle vi åka hem men ville dra det sista ur Sigtuna så vi besökte café RC. Åk dit! Utanför finns det en bokkiosk, så gulligt.
Dags att åka hem, träna lite och sova.

På fredagen skulle vi cykla med Sara, Camilla och Ulrica. En superhärlig runda och mina ben var fantastiska. Hade kunnat cykla hur länge som helst. Underbart! Världens godaste laxmacka åt jag också.
Mysigt häng med kompisar fick avsluta fredagen.

På lördagen simmade jag nästan 3,5 km. Så nöjd!
Och på söndagen sprang jag de långsammaste två mil jag någonsin sprungit. Enorm värme och jag fick be Dottern om assistans efter vägen, hon ilade till mig i skogen med två flaskor Fanta och då kändes det yttepyttelite bättre. Men jag gjorde det! Avslutade söndagen med häng med coola vännen.
Nöjd över min semester, det känns OK att vara tillbaka till jobbet och det är 3,5 veckor kvar till Ironman. Oj då. Men det återkommer jag till i nästa inlägg.

Inga kommentarer: