fredag 25 augusti 2017

Det blir som man tänker

Det blir som man tänker. Tänker man att allt ska gå åt helvete så gör det också det.
Tänker man att det är discofredag, glitter, glamour och spända biceps så blir det också det. Snodde bilden från Aktivera Fabrikens sida som säkert snott bilden från internettet någonstans.
I dag kör jag discofredag redan på lunchen så om jag ska följa själva definitionen för discofredag måste jag sluta jobba efter lunch och gå in på partyt. Vi får se. Har ju lite vikitga möten på eftermiddagen och jag vet inte riktigt vad mina kollegor skulle tycka om jag dök upp i den lilla svarta med ett glas vin i handen. Vi får se.

Tanken makt är fantastisk. Jag blir fascinerad över människor som "orkar" tänka negativa tankar, måla fan på väggen, tro det värsta om allt/alla. Hur orkar de? Var får de sin inspiration och energi ifrån? Och varför har det blivit så? Kanske har jag också varit så, minns inte, men någon gång, någonstans gjorde jag ett annat val - valet att åtminstone försöka se saker från den ljusa sidan. Att vid en semestersummering se de positiva sakerna (så mycket att jag faktiskt glömmer de negativa), att summera veckan genom att tänka på alla sköna möten, energin, roliga saker som inträffat.

Just den här veckan har jag haft förmånen att jobba med en helt fantastisk människa som är ett hejdundrande energiknippe. Hon ger feedback, hon har åsikter, hon är stark men hon har en förmåga att ALLTID se det positiva. Alltid. Hon sa att hon en dag i veckan/månaden/whatever bestämmer sig för att säga JA till allt. Exakt allt. Oavsett vad det är. Bara för att se vad som händer. Coolt! Det vill jag också!

Den här helgen tror jag blir fantastisk. Jag börjar alltså med discofredag redan på lunchen, sedan afterwork-yoga, middag med Dottern och kanske en film. I morgon laddar jag för 50-årsfest och på söndag har jag en pratjogg inplanerad med Ultra-Marie. Fantastiskt!

Inga kommentarer: