fredag 1 september 2017

Friday - yeah!

Första september. Höst. Här kommer ett inlägg om whazzup och så. Ostrukturerat som vanligt.

Firade in september med att morgonsimma med sköna bönan. Konstaterade att jag hade typ träningsvärk i triceps och ryggfilérna trots att jag inte gjort något annat än jobbat. Bönan på banan brevid gissade att det beror på fönsterputsning. Jag å andra sidan tycker att det verkar långsökt att tröttheten hängt i så pass länge som två år (nä naturligtvis skojar jag mamma, jag putsar ju fönstren minst varannan månad, minst).

Har redan gett henne en uppläxning om att sådana här bilder är totalt förbjudna att knäppa och ännu mer förbjudna att distribuera på något sätt. Hon hade väl åtminstone kunnat lägga på lite snyggfilter eller något???? Åh herregud.
Och det är också lite jobbigt då jag i veckan blev fotad av en superduktig kollega och alla på Facebook bah "åh du är så snygg" "vilket foto" "ååååh" och sånt där som man blir så löjligt glad av. Jämför bilderna och hitta 6782 fel vet jag.
OK, lite mer business och lite mer klätt på nedersta. Och inga ringar runt ögonen och så vidare och så vidare i all oändlighet amen.

Chefskonferens var det i veckan, jag fick uppdraget att plåga 30 chefer på morgongympa. Det var annorlunda att coacha människor som är allt från kontorsråttor till atleter. Och allt detta på ängleska också. Nedan fick de syssla med en 10 minuters wod bestående av 10 armhävningar, 10 v-sit, 10 airsquat och så rusa runt i en fyrkant.
Har varit på fest också. Vi fick till en girl-power bild från festen, några av mina sköna tjejvänner från Ladies Circle. Vilka pinglor!
Framtiden då? Just nu är jag sönderstressad inifrån och ut. Jag jobbade mig in i RPM-passet i går och direkt från cykeln gick jag in i jobb-bubblan igen. Jag älskar att vara där det händer men i kväll får datorn vila och min helg är oplanerad.

Nästa vecka däremot, då ska jag typ ha semester. Datorn åker med och möten ska hållas men detta från Frankrike. Det är nämligen dags för en succé i repris - Médoc vinmarathon! Ska bli galet kul. Temat i år är "music in 33 rpm record" och givetvis avslöjar jag inte än vad jag och Pojkvännen ska vara. Förra året var vi som bekant Catwoman och Batman.
Sen vilar jag mig i form och deltar i Lidingöloppet om kroppen säger ja. Efter det är det slut på tävlingar. Konstigt år det här, sannerligen.... Men nästa år, då blir det andra bullar av!

1 kommentar:

Lise-Lott sa...

Gaaalet bra bild och vad bra du passar i orange.
Médoc är ett sånt drömlopp för mig, låter som en upplevelse :)