onsdag 9 augusti 2017

Ultravasan 45

Jomenvisst, Ultravasan närmar sig med stormsteg och jag kan väl inte direkt påstå att jag stormat fram på något sätt mot den. Men i går sprang jag och Marie dryga 2 mil med bra känsla i kroppen, veckan innan klämde jag till med en halvmara innan vin/bubbel-orgien i Bulgarien började. I Finland stadiga 18 km. Det är väl typ där mina långpass landar. Nu är det ingen idé att hetsa upp sig mer över träning utan bara fokusera på att äta bra, sova bra och se till att hålla sig frisk och kry.


Tyckte det var dags att börja kika in på vad jag egentligen ska göra om 1,5 vecka. Jo, tydligen det här:



Vi startar i Oxberg klockan 09:00, springer mot "fel" håll en stund för att runda Oxbergssjön och sedan in på riktiga leden. 40 km skogsväg/vasaloppsled, 3 km grus och 2 km asfalt.


Höjdkurvan är ganska snäll, det är några knölar som ska bestigas och framför allt vid Oxberg minns jag de där knölarna som ganska höga. Efter Hökberg är det nerförsbacke. :)
Jo men det verkar väl lätt? Jo, kanske om planen som vi hade skulle ha verkställts. Jag saknar långpass och jag saknar kontinuitet. 278 km sprungna från 1:a maj till dags dato, 4 pass mellan 15 och 20 km, 3 pass mellan 20 och 22 km (inkl Göteborgsvarvet). Ja, ja, nu KÖR VI!

Inga kommentarer: