måndag 10 april 2017

Racerpremiär!

Våren är här på riktigt! Jag har både cyklat racer och ätit mjukglass. Hurra!


Den här helgen har varit jäktig, hit och dit och hit och dit. Jobb, fixa med saker, planera för fest, fixa hemma då jag varit borta i veckan. Men på lördagen blev det ändå en skön löptur som slutade på exakt 17 km. Dock med piriformis-besvär sista kilometrarna men annars fantastisk känsla i benen.


I går tog jag fram racern (Getingen får sova lite till) och kom ut på en fyramilsrunda. Det gick så lätt, så lätt i början men när vi skulle vända tillbaka förstod jag varför.... Motvind from hell. Lite trötta ben men hjärtat tog glädjeskutt en miljard gånger. Jag såg tussilago, blåsippor, hästar, det luktade gödsel och löften om varma sommardagar. Jag älskar verkligen att cykla. På riktigt.
Jag älskar också att fika. Den här gången blev fikat hemma efter cykelturen, i vår egen park. Med mammas goda blåbärspaj.



Nu får Meridan bo på Getingens ställe en stund.
Nu är det måndag och påskvecka. Det blir träning, äggätande, lite ledighet, kalas och så kommer Sonen äntligen hem på torsdag, längtar.

Inga kommentarer: