fredag 25 november 2016

Veckans tänkvärda

Black Friday i dag. Köphets. Handla dig lycklig. Ju mer pengar som försvinner från plånboken desto mer fylls lyckokontot på. Mera, mera! 50 % rabatt! 75 % rabatt! De här priserna ser du aldrig mer!


Denna köphysteri tröttar ut mig på riktigt. Om du vill spendera pengar, gör det på saker som berikar, saker som du verkligen vill ha och som du inte köper bara för att det är xx % rea just nu. Eller kanske på saker som berikar andra? I dag lämnar jag över mitt bidrag till Musikhjälpen, har du bidragit? Roligt att en initiativtagare från min by lyckas samla ihop så mycket pengar att vi nu är etta på listan. Coolt! Heja dig Marita!


I dag hittar jag veckans tänkvärda hos MarathonMia. Klockrent.
Det tar jag med mig till min helg som ska spenderas med min älskade Son och adventspysslande. Kanske en löpdejt på söndag där vi mest fokuserar på fikandet. Kanske bio. Definitivt adventsfika hos världens bästa bagare och i kväll åker galaklänningen på (nä för jag har ingen) för då ska jag på medalj- och pensionärsfest på jobbet. En böna som tydligen blivit pensionär ska tackas av. Och just ja, i dag hade jag en simdejt i poolen och så har jag en löpdejt på lunchen. Den här dagen alltså.



Inga kommentarer: