måndag 28 november 2016

Första advent

Klockan ringer, magknipet från gårdagen hänger kvar, snön yr utanför fönstret, full storm. Tassar tyst ner och fixar adventsfrukost till mig. Njuter.
Åker iväg till Bondeland där Sara lovat ta mig ut på ringlande skogsvägar för att se kossor, hästar och traktorer. Hon uppfyllde alla dessa önskningar med råge, vi såg dessutom fem rådjur som följde oss hela vägen.
När vi var klara bjöd hon dessutom på fika. Bra tjej det där. Tog mitt första Tomteskum. Nu är det jul.
Till råga på allt fick jag en för tidig födelsedagspresent - en tekalender! Så grymt! Olika påsar te för varje dag i december. Dessutom bruksanvisning till varje.



Lunch med Sonen och sen iväg på adventsfika hos världens bästa bagare. Behöver jag säga att det var magiskt? Det var magiskt. Dock blev mina foton för hemska så jag struntar i att lägga ut dem som jag hann ta innan jag högg in på det magiska fikat. Däremot hittade jag ett snyggt pepparkakshus när jag smög omkring hos Emil och Fredrik.
 Deras hur är för övrigt magiskt, en gammal kyrka som är omgjord till hus.
Vi rullade hem, jag och Sonen, beslutade oss för att strunta i middagen då magen var full med fudge, saffransbullar, kakor, saffranskaka mm mm och så drog vi på bio. Det här var de tre som var på bio just den här kvällen. Exakt tre stycken.
 Men vi hade roligt och jag fick magknip av allt skrattande.

Typiskt bra första advent. 


Inga kommentarer: