måndag 29 augusti 2016

Det kliar i kroppen...

Och kanske mest i ögonen för tillfället för i går vaknade jag mitt i natten och fick inte upp ögonen. Panik! In på toaletten och badda med varmt vatten för att få loss all gegga. I dag är jag fortfarande helt svullen och röd i ögonen men det gör inte lika ont.


Men i onsdags hade jag kli i kroppen, det gick inte över hur jag än förskte tänka på annat så jag tog min snygga, nya Ironman-väska och traskade bort till Aktiverafabriken.
Där körde Christain fabrikspass dagen till ära och hade lovat mig att jag fick kliva av om det inte kändes bra. Det var stationer där vi jobbade två och två - den ena körde och den andra vilade så totalt 2 x 30 sekunder på varje station. Hej kroppen!


Vi hoppade över bänk.
Välte däck.
Och misshandlade rep.
Vi gjorde annat också såsom husmorsjympa, utfallssteg, klättra-under-hoppa-över, boxjump, wallball, trx-rodd och så. Kul var det!


Sen vilade jag lite till och var exakt lika dålig på det som innan vilket resulterade i att jag fann ett alibi i att jag måste testa min nya springskor. Hurra för min uppfinningsrikedom! Runt dammen fick det bli i ett sakta mak, 5 km och det var ju inte plättlätt direkt.... Det där marathonet om 1,5 vecka känns ganska avlägset.


I helgen har jag busat till med kräftskiva x 2, båda trevliga men den ena hade den här efterrättsbuffen och vann därmed med hästlängder.
Och så skogspromenad, grillning, fiske (för vissa, jag läste Klick-bilagan, man gör det man är bra på) och yoga på söndagen. Perfekt helg med andra ord.


Vi hittade en häftig hängbro på skogspromenaden. Häftig men läskig....
Och så mina fina ögon som knappt syns.... Ser ut att ha partajat i en vecka eller så men å andra sidan, två kräftskivor sätter väl sina spår...
Nu är jag i Finland för ett par dagars jobb. Regnet vräker ner så någon jogg blir det inte i dag men kanske, kanske en sväng till gymmet. Har för mig att de har kettlebells där sörru.

Inga kommentarer: