onsdag 3 september 2014

Bootcamp

Under september unnar jag mig Bootcamp. Jag och snabb-Carola har av och till pratat om hur roligt det skulle vara att köra en riktigt utmaning tillsammans och nu föll bitarna på plats. Vi kallar det för Bootcamp och det handlar om att i en liten grupp träna måndag, onsdag och fredag morgon innan tuppen gal (typ för jag vet inte när tuppen gal). Vi drar iväg 06:30 och landar på gymmet igen 07:15. Måndagar är mixpass, då kan allt hända. Just den här måndagen vigde vi åt starttester (bland annat hur många burpees kan du göra på en minut?).
Onsdagar är löpning i fokus så just i morse så väcktes kroppen av uppjogg, löpskolning, spänst, korta intervaller och nerjogg. 
På fredagar kör vi crossfit utomhus.

Ingen har sagt att det är kul att ställa klockan på långt innan sex men att komma till gymmet och möta alla kompisar, träna ihop, skratta, det ger sån energi resten av dagen. Och eftersvettningar vid skrivbordet har jag märkt. Tror jag får lägga servetter i armhålorna hädanefter.

Inga kommentarer: