onsdag 11 juni 2014

Hur många cyklar finns det i vårt garage?

I går premiärade jag på min tri-hoj! På väg till mötesplatsen (ja, Monster-Linda fick vara min trygghet) kändes det väldigt vingligt och läskigt. Sakta men säkert lyckades jag tygla odjuret och leendet smög sig in på läpparna. 40 km är en bra början.
I dag har Sonen fått sommarlov. Detta har vi firat med alldeles för mycket fika och så har han fått en "ny" cykel. Han har nästan tjatat hål i huvudet på mig om någon BMX som "alla andra har" men jag har stått emot. Han har ju trots allt TVÅ cyklar redan nu - en skolcykel och en tränings/tävlings-MTB. Men sen vet jag inte vad som hände för helt plötsligt hade han vänt hela diskussionen MOT mig då han mycket sakligt började räkna upp hur många cyklar jag och Mannen har. Hrmpf. Som om det skulle spela någon roll. Nu har han lika många cyklar som jag, så det så. Nöjd?
 

Inga kommentarer: