torsdag 24 april 2014

Tre goda ting och en riktigt tråkig

1. En blomma som blommar i stället för att dö! Unikt i Marres hem.
2. Mina nya Ascis- riktigt snabba och studsiga.
3. Klockan som visar resultatet från dagens 3 km test (slog PB med 49 sek) men totalt ojämn på kilometrarna.
Efter cancerbeskedet har Anders Gyhlenius åkt Vasaloppet, Engelsbergsloppet, sprungit Peking Maraton, Stockholm Marathon, cyklade Vätternrundan, simmade Vansbrosimningen, sprang Lidingöloppet och nyligen lunkade han Hässelbyloppet; han har åkt kors och tvärs i världen och givit mer än hundra procent på jobbet. "Jag har nog alltid varit intensiv, men kanske inte på det innerliga sätt som jag är nu. Inte i desperation, utan på lust. Jag gläds mycket mer åt små saker och det är inte mängden som räknas", säger han. Foto: Jan Düsing
Anders Gyhlenius är död. Så onödigt. När det känns extra jobbigt på träningspasset tänker jag ofta på hans sprudlande energi, hans sätt att vilja leva en dag extra. Kan han kan jag. Vila i frid.

Inga kommentarer: