måndag 14 april 2014

Påskvecka!

Tydligen är vintern typ slut nu och det är dags för påsk. Är det någon som driver med mig eller? Så efter jag jobbat tokmycket i veckan drar jag på fjällsemester med familjen. Som jag längtar efter att åka skidor, sitta i solen, gå på afterski och lulla runt i raggsockor och omatchande underställ.
Lite vårkänslor fick jag redan i helgen. Började som sig bör med ett långpass på fredag eftermiddag och cashade in en halvmara. På lördagen fick föräldrarna råstryk av barnen i årets innebandyhappening men faktiskt tyckte Sonen att jag skötte mig. Fortsatte sedan lördagen med en racertur. En hemsk sådan i värsta vinden och lite regn på det. Några romantiska stopp blev det under vägen. Dryga fem mil till racerkontot.
Söndag och dags att lufta MTB'n med coola grabbarna. Jag hänger med när det är slätt, är det stenigt alternativt utför så får grabbarna hjälpa mig att veckla ut händerna från bromsarna när jag till slut anländer till dem. Fegmorsan.
Hann med jobb, kort racertur och simning också bara för att jag kan. Och katten sitter på bordet bara för att hon kan. Någon som frivilligt kan åta sig uppgiften att lära henne vett och etikett?
 

Inga kommentarer: