fredag 4 oktober 2013

Paolos träningsbibel

I veckan fick jag hem Paolos träningsbibel och det är verkligen en bibel. Stor, massor med sidor, massor med härliga bilder och träningsinspiration. Jag har inte hunnit granska den i detalj men jag gillar det jag sett hittills. Boken består av övningstips både för dig som är nybörjare och för dig som är träningsvan. Dessutom i trogen Paolo-anda en hel del citat som är störtsköna.
I slutet av boken finns träningsprogram med hänvisning till övningarna i början av boken. Träningspassen är uppbygga beroende på vilket fokus du vill ha för dagen. Som ett recept, enkelt att följa.
Det finns också några riktigt avancerade övningar i boken (och så citatet "svett är bara fett som gråter"...).
Några nya övningar har jag också hittat som jag ska testa.
Jag gillar att det är tydliga instruktioner, bra och tydliga bilder och allt blandat med humor och glimten i ögat. Tror jag kommer att gilla den här boken. Kan beställas här.

Inga kommentarer: