söndag 13 oktober 2013

Kettlebellsutbildning dag 2

I går tyckte jag att kroppen höll ganska bra, tänkte att jag kanske skulle kört lite mer med en tyngre kula. I dag är jag glad att jag höll igen i går. Jisses, vilken dag.
 Började lite lätt med uppmjukningsövningar, sedan repetition av gårdagen, efter det snatch. Gick bra och jag hade koll på den. Efter det windmill i några olika varianter, underskattad övning, den är verkligen bra. Sen var det dags för hårdkörning med dubbla kulor med clean och snatch. Coachen tyckte jag mesade så jag fick höja och höja vikten på kulorna tills jag nästan dog. Nästan. Men han har ju rätt - ju tyngre kula desto mer teknik måste du använda.
Ja på den vägen är det. Massor med dubbelkuleövningar hit och dit, snatchutmaning med 100 snatchar i rad, turkish get up, mer snatchar och så slutligen jerk. Och fatta vad glad jag blev när den faktiskt satt i ryggraden trots att jag inte gjort den på säkert ett år. Jihaaaa! Och så lite dubbla kulor igen innan vi avslutade med några svingkombinationer som var riktigt tuffa. Nu är det sängläge resten av kvällen. Snark. Och så ska jag drömma om Carl Dyall som jag såg köra en WOD på Crossfit Solid i dag. Hade jag inte varit så trött efter en hel KB-dag hade jag sprungit med honom....

Inga kommentarer: