fredag 26 oktober 2012

Fredagsmys

Snart, snart börjar fredagsmyset hos oss. Ska bara först....

Det är budgettider på jobbet vilket innebär att min hjärna är totalt fullproppad med excel-ark, siffror, uppföljningar, siande om framtiden och sånt. Fast ganska kul, jag älskar siffror samt ordning och reda.

I går hade jag en riktigt hälsodag, på flera olika sätt. Började direkt på morgonen med att köra tester på KB-kollegan. Hon har blivit grymt stark. Fortsatte med tabata-intervaller när vi ändå var på gymmet. Den här gången med en massa TRX-övningar. Så nyttigt. Så jobbigt. Och i dag har min rumpa typ dött.

Jobbade några timmar, åter till gymmet för att vara försökskanin till Johanna. Hon går Global Yoga utbildning och behöver någon att pilla på. Sa hon. Det innebar att hon sträckte, drog, hjälpte till, höll balansen åt mig och annat roligt. T ex kunde jag stå skulderstående när hon höll stenhårt i mina ben. Skulle hon ha släppt hade jag trillat ner som en korthög.

För att hinna med någon lunch fick det bli McDonalds, inte så yogigt kanske.
Och så var det Fys-Johan då. Ångest innan, fast han är så trevlig. Och så luras han med att ha en mysig, gul soffa där man ångestfyllt väntar på sin tur.
Förra gången var skillnaden på mina bens längd ungefär 1 cm, nu bara en halv. Men för säkerhets skull fick jag en behandling de-lux. Jag som ska till Amerikatt och allt måste ju vara i fin-fin form tyckte han. Massera, trycka, knäcka, låsa upp, trycka lite till. Sen var det bara för Marre att lägga sig på soffan och dö en smula. Urk. Ser något omskakad ut efter behandlingen.
Men inte för länge för det var min tur att ha BodyCombat och Core på gymmet. Började med att köra fel låt i uppvärmningen och fick inte ihop någonting alls. Efter två svängar inser jag att det är fel skiva i, byter och kan köra mitt halvtimmes pass utan fler incidenter. Core'n däremot ville min rygg inte riktigt vara med på så Mannen fick agera instruktör.

Snabbt iväg på nästa pass, crawl-skola. I dag lät Fröken Simfena oss ha handpaddlar och fenor på fötterna. Jisses vilken skillnad! Och så hade hon en typ "i-dag-ska-ni-bygga-självförtroende-och-därför-kommenterar-jag-inga-fel-alls-dag". Så inte en gång hörde jag ordet salamander nämnas. Antar att hon kommer att nämna det ett antal gånger i morgon i stället när jag tränar själv.

Solen skiner, ryggen är ganska OK och det är FREDAG! Funderar på att chocka kroppen med spinning i dag. Det vore grejer det. Eller kanske skogslöpning som jag ägnade mig åt i onsdags (fast det lurade älgar och björnar i varenda buske).

Inga kommentarer: