måndag 22 oktober 2012

13 dagar kvar

En seg dag i dag, känner efter alldeles för mycket. Skadad? På väg att bli sjuk? Trött så in i bängen. Nä, skulle bara vilja åka hem och dra ett täcke över huvudet resten av dagen. Och kanske äta några chokladpraliner mot depressionen.

Sista långpasset avverkat. Inget positivt sådant. Det var tungt ända från början, många gå-pauser, smärta i höft/ben (fast andra sidan!), ingen energi, ingen lust. Tur att jag hade en kompis med som kunde få upp mig ur dipparna nu och då. Tack Marie! Anledningen är nog alldeles för mycket träning i veckan, för mycket stressande i några veckor, för många mil i bilen i veckan (närmare bestämt 160 mil), dålig mat. Och så hade vi ju den där trevliga middagen på lördag kväll då det blev alldeles för sent i säng (typ klockan ETT, jag som lägger mig vid nio oavsett dag nuförtiden).

Den här veckan blir det egoboost, fylla på depåer och återhämta mig. I dag kör jag t ex stavgång, det är en riktigt energikick! Och så ska jag prata med min FysJohan för att se om det är något fel på rumpan/benet eller om det är avsaknaden av stretch som är boven. Bring it on!

Inga kommentarer: