måndag 24 september 2012

Ironman - resan kan börja


Den här veckan är det på riktigt. Min resa mot Kalmar Ironman startar officiellt. Jag ska nämligen lära mig simma. På riktigt. Så där tufft som man gör på tävlingar. Frisim och andas i armhålan (urk). Simläraren har lovat att vi ska börja med att sjunga namnsången (Marre är här, Mannen är här, åh vad roligt att också stora Mangan är här), sen ska vi bubbla i vattnet och sjunga "Små fiskar som far omkring". Kanske att vi övar på bentag uppe på bassängkanten. Så det känns ganska lugnt. Eller nej, jag är livrädd. Jag är ju egentligen livrädd för vatten så jag fattar inte hur det här ska gå. Men utmaningar är till för att antas och besegras.

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Spännande! Hoppas det kommer kännas bra! :)

Becomingironman sa...

Bra beslut. Jag gjorde själv min första Ironman nu i augusti som nybakad med start i februari. Hoppas du kan hitta något användbart, och kanske motiverande! Lycka till och kör hårt, men kontrollerat :)
Mvh Andreas