fredag 9 mars 2012

Vårdepp och girafftapeter

Varje vår får jag en rejäl dipp, det är som om hela livet är helt nattsvart. Känns lite som att det är dags nu eller så är det den här förbenade förkylningen som dragit ner rullgardinen helt. Går och irriterar mig över allt, framför allt hur stökigt, tråkigt, trist hemmet ser ut. Planerar i hemlighet små renoveringsobjekt här och var vilket, om de blir förverkligade, leder till ännu större ångest för det blir ännu dammigare, tristare och jobbigare.

Men, nu har jag blivit lovad experthjälp i morgon! Ett riktigt proffs ska ta sig an vårt sovrum och förvandla det från barnrum med elefanttapeter till något lyxigt och mysigt. Om det nu går med ett sovrum där det enda som får plats är en säng. Men jag hoppas proffset är magiska talanger (vilket jag vet hon har). Före-bilder nedan, det är sonen som rivit tapeter och kletat snorkråkor på elefanterna/girafferna när han var liten (?). Nu är han ju som bekant 10 år och stor enligt honom själv.

Inga kommentarer: