tisdag 27 mars 2012

MTB-premiär

Då har min cykelsatsning dragit igång på allvar! Mitt stora cykelmål i sommar är Cykelvasan, det ska bli såååå roligt! Andra cykellopp som jag kör av bara farten är Siljan Runt och Vätternrundan. Sen ingår MTB även i Sälen AIM Challenge och Multisporttävlingen på hemmaplan. Mycket cykel alltså. Men om jag ska vara riktigt brutalt rätt på sak så är cykel det sista jag längtar efter just nu. Brukar aldrig ha sadel-besvär men nu jädrar har jag det. Behöver jag utveckla det mer? Bildbevis? Nä, tänkte väl det. Aoutch säger jag bara. Inga pulstoppar i sängkammarn på ett tag. :)

Min cykelsatstning resten av mars och några veckor in i april innebär ett spinningpass och ett MTB-pass i veckan. Tillväjning. Inskolning. Och så måste jag ju spana efter snygga kläder också. Har ni sett Crafts cykelkollektion inför våren? Så snygg. Rosa. I lovet it!
Min MTB-debut var inte lika rosa och skimrande. Den ägde rum i fredags i underbart solsken. Jag och Mannen drog iväg och valde en runda som är rejält backig och underbar. Den är verkligen underbar. När det är torrt vill säga.De evighetslånga backarna var nu blöta och ibland isiga vilket innebar att cykeln halkade ner i diket eller också sögs fast i leran. Och i en backe som annars drar musten ur benen blev det liksom gånger 100. Mina lår var helt möra och bad om nåd innan vi kom hem. Mitt ansikte däremot bad om en dusch. Så även alla kläder och min kära MTB också.Men nöjd var jag trots lera ända in i öronen. Nu kör vi, Merida x 2 och jag!

Inga kommentarer: