onsdag 18 februari 2009

Nya skor


Alltid denna vånda när jag ska köpa nya skor. Springer troligtvis alldeles för länge i de jag har för att undvika dessa ångestattacker. Har precis räknat ut att jag sprungit 650 km i de jag har nu. Men, vad ska man ha? Vilka är bra? Hur mycket vågar jag chansa? Jag har alltid haft Asics som favoriter men efter att ha läst råd och rön om att det är bra att ha olika märken att alternera mellan, gav jag med mig förra våren och köpte Saucony. Vilket misstag! De par jag köpte passade inte alls mitt löpsteg (trots att jag provat ut dem efter konstens alla regler) och jag försörde en stor del av löpsommaren tack vare dem. Så fort jag återgick till mina trotjänare Asics Nimbus kändes livet så mycket enklare igen.
Såg på Runners Store att årets Ascis nu kommit till butiken. Dags att gå och klämma på ett par nya kanske? Då hinner de bli ordentligt insvettade innan Stockholm Marathon...

Inga kommentarer: