Ser att Sofy från Upp och hoppa har med mig i sin "Men du då"-serie. Blir så himla glad över beskrivningen så jag rodnar från topp till tå. Sug på den här: "Alltså ett större energiknippe till dam i sina bästa år får man leta efter!" Tack snälla Sofy! Behövs extra mycket i dag då jag bearbetar en träningsvärk från h*vetet. Pust, stånk. Energiknippe till dam var det ja...
Visar inlägg med etikett Allmänt Träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt Träning. Visa alla inlägg
måndag 2 april 2012
Åh vad glad jag blir!
Ser att Sofy från Upp och hoppa har med mig i sin "Men du då"-serie. Blir så himla glad över beskrivningen så jag rodnar från topp till tå. Sug på den här: "Alltså ett större energiknippe till dam i sina bästa år får man leta efter!" Tack snälla Sofy! Behövs extra mycket i dag då jag bearbetar en träningsvärk från h*vetet. Pust, stånk. Energiknippe till dam var det ja...
söndag 11 december 2011
Snöigt
Älskar snön som äntligen fallit! Älskar också Eye of the Tiger på BodyCombat! Förvandlar mig till en oslagbar tiger och bara kör. Sista passen avklarade, nu återstår en dags jobb i Stora Staden innan strandjoggarna tar vid. Underbart!
söndag 23 oktober 2011
Supersöndag
Shit, redan söndag. Helgen började med spinning, sedan hockey på hemmaplan. Lördagen tvingade jag med dottern på step och core, mysigt. Som hämnd sköt hon hårda bollar på mig när vi spelade innebandy på gatan. Auch! Avslutade söndagen med revy, skrattkramp.
I dag sprang mannen och några andra en trailrun-tävling på dryga milen, jag hejade på. Såg sedan dottern göra snygga assist på innebandymatchen och avslutade helgen med möte, middag, BodyCombat och yoga. I morgon nya tag!
I dag sprang mannen och några andra en trailrun-tävling på dryga milen, jag hejade på. Såg sedan dottern göra snygga assist på innebandymatchen och avslutade helgen med möte, middag, BodyCombat och yoga. I morgon nya tag!
fredag 7 oktober 2011
Whisky och träning
söndag 28 augusti 2011
Grattis MarathonMia!
torsdag 25 augusti 2011
Kvalitet
Det är så lätt att säga att jag ska leva i nuet, jag ska träna med kvalitet men sen att verkligen genomföra det är trixit. Jag tänker ofta - bara jag kommit halvvägs på mitt långpass kommer det att kännas bra, bara jag kört det här passet klart, bara jag gjort den tävlingen, och vad jobbig den sista backintervallen kommer att kännas. Men hallå? Det är ju varje kilometer som ska få en chans att delta i helheten, varje pass ska göra skillnad, varje del av backintervallen ska ge mig starka ben och djupa lungor. Ett citat från Annelie Pompes sida, så sant, så rätt och så svårt:
"Jag satsar stenhårt på kvalitet – varje träningspass ska vara det bästa träningspass jag kan göra just då. Det ger en närvaro i träningen att fokusera på en sak i taget. Varje övning, varje simtag, varje löpsteg, varje andetag – så bra som möjligt."
"Jag satsar stenhårt på kvalitet – varje träningspass ska vara det bästa träningspass jag kan göra just då. Det ger en närvaro i träningen att fokusera på en sak i taget. Varje övning, varje simtag, varje löpsteg, varje andetag – så bra som möjligt."
måndag 22 augusti 2011
Svettpärla
Körde mina två pass i går som planerat. Eller det första gick som planerat, det var Functional Moves. Sedan hade jag behövt lägga mig och kräkas lite bakom stereon men det kunde jag ju förstås inte eftersom kunderna tittade på mig. Som tur var körde jag andra halvan så jag kunde låtsasleta efter skivor, öpnna dörrar och annat en stund. Aktiv återhämtning när det är som bäst! När det var min tur att köra hade jag lyckats hämta kraft så jag kunde genomföra mina fem låtar utan större trubbel. Mer än att jag missade en grej på en av låtarna och fick improvisera big time. Tur att jag körde en gammal release så kunderna inte vet hur det ska se ut....
Hemma igen, tokblöt, toktrött. Dusch, mera mat, vatten och så Time Out på TV. Orkade bara titta på programmet halva tiden, blev så paff över Frank Andersson. Hur tänker han? Försökte han vara rolig och misslyckades? Var han ironisk? Var han tvungen att använda sitt gamla uttryck från 1800-talet "k*ken måste ha sitt"? Vad var grejen med att skryta om att han legat med över 1000 tjejer? Nä, jag hoppas det är han som blivit trög efter all brottning och inte jag efter all träning. Pinsamt var det.
I dag står valet mellan lätt distans eller vila. Med tanke på hur rumpan känns i dag efter en miljon utfall och lika många kickar, lutar det faktiskt åt vila.
På tal om vila, har jag tänkt strukturera upp min träning i cykler igen. Fyra cykler som är olika intensiva - medel, hög, medel och vila. Ska bara tänka ut hur jag ska göra det. Vad jag ska prioritera och vad jag ska välja bort. Vad jag ska låta göra ont och vad som ska vara mellanmjölk. Vilket mål jag ska ha. Just nu är det nämligen lite oklart. Nästa sommmar ska jag stå på startlinjen för Jubileumsmaran och då ska jag banne mig vara i löpform! Andra saker under 2012 blir ev något skidlopp och Vätternrundan. Lite lagom flummigt. Ska fila på det där med mål lite till tror jag.
Hemma igen, tokblöt, toktrött. Dusch, mera mat, vatten och så Time Out på TV. Orkade bara titta på programmet halva tiden, blev så paff över Frank Andersson. Hur tänker han? Försökte han vara rolig och misslyckades? Var han ironisk? Var han tvungen att använda sitt gamla uttryck från 1800-talet "k*ken måste ha sitt"? Vad var grejen med att skryta om att han legat med över 1000 tjejer? Nä, jag hoppas det är han som blivit trög efter all brottning och inte jag efter all träning. Pinsamt var det.
I dag står valet mellan lätt distans eller vila. Med tanke på hur rumpan känns i dag efter en miljon utfall och lika många kickar, lutar det faktiskt åt vila.
På tal om vila, har jag tänkt strukturera upp min träning i cykler igen. Fyra cykler som är olika intensiva - medel, hög, medel och vila. Ska bara tänka ut hur jag ska göra det. Vad jag ska prioritera och vad jag ska välja bort. Vad jag ska låta göra ont och vad som ska vara mellanmjölk. Vilket mål jag ska ha. Just nu är det nämligen lite oklart. Nästa sommmar ska jag stå på startlinjen för Jubileumsmaran och då ska jag banne mig vara i löpform! Andra saker under 2012 blir ev något skidlopp och Vätternrundan. Lite lagom flummigt. Ska fila på det där med mål lite till tror jag.
tisdag 2 augusti 2011
Dagens träning
Kan börja med att säga att jag har träningsvärk på väldigt på många ställen. Och mer lär det bli... Just nu är rumpan värst och det byggs väl på av de 50 rumplyft som jag gjorde efter löpningen i förmiddags. Följde upp med 50 armhävningar också. Själva löpningen var ganska tung i perioder. Valde en runda som är upp-upp-upp i en massa kilometrar men sedan vänder det som tur är. Det som är bra med rundan är att det är mycket småstigar så det gäller att hålla tungan i rätt mun.
Nu ska jag skaffa mig ännu mer träningsvärk, det står BodyPump på schemat. Jisses. Bär mig hem.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Hon