torsdag 11 juli 2019

Typ semester

Direkt efter tävlingen i söndags packade vi ihop oss i bilen och körde hem (läs Han packade ihop oss och Han körde hem). Stupade i säng för att sedan på måndagen varva jobb med att tvätta illaluktande träningssaker och packa på nytt. Destination vår stuga i Finland.

Sonen erbjöd sig att övningsköra hela vägen till färjan, lite nervöst när vi skulle tråckla oss igenom stan med avspärrningar och vägarbeten här och var men jag skötte mig ganska bra. Sonen skötte sig ypperligt bra. Lugn och fin hela vägen.

Tidigt tisdag morgon var vi framme i Åbo, jag satte mig direkt i ett möte medan vi rullade norrut typ 22 mil och till detta paradis mitt ute i ingenstans.

Hela tisdagen jobbade jag och sen drog vi ut på en skön före-bastun-jogg jag och Sonen. Eller rättare sagt, jag försökte jaga honom men det gick inte. Fick släppa honom där över åkrarna. Ser ni den röda pricken på grusvägen? Snart syns han inte mer.
Lätt i hjärtat och själen.

På onsdagen jobbade jag hela förmiddagen och sen skulle vi cykla fem mil, jag och Sonen. Jag var lite tvekis ty benen är något slitna efter helgen men vad tusan. Vi drog. Fem mil i motvind men ändå hyfsat bra känsla.
När vi kom fram så kom den där parveln på att vi också skulle cykla hem i stället för att åka med mina föräldrar som planen var. YOU SAY WHAT???? Men jag kunde ju inte släppa hem honom alldeles själv ute i stora vida finska världen så jag hängde på. Och hängde på är rätt ord för han fick dra mig exakt hela vägen hem. Exakt hela vägen. Jag kunde med nöd och näppe få fram "LUUUUUCKA" precis när han fått igång sitt tåg.

9 mil blev det och mycket trött mamma. Tog rätt på cyklar, in i bastun och sen grillade han mat till mig. *hjärtemoji här*
Senare på kvällen tog vi en magisk kvällspromenad och pratade om livet.
Det är de här stunderna som fastnar i själen, som betyder. Att leva här och nu. Ta tillvara på stunden när den kommer. I morgon kommer också Dottern hit, jag längtar så det gör ont.
Nu är det en ny dag med jobb på förmiddagen och säkert någon sport på eftermiddagen om Sonen får bestämma. Vilket han får.

Inga kommentarer: