torsdag 6 september 2018

Septembertankar

Just nu inne i en tänka-efter period. Jag gissar att det gick att läsa mellan raderna (kanske också på raderna) förra hösten att jag var nere i ett mörker, både lysknappen och stegen upp hade gömt sig ganska rejält. Till slut fick jag hjälp att hitta de båda och även om det var en väldigt jobbig resa att göra så lärde jag mig oerhört mycket om mig själv.

Nu är det höst igen och vissa saker, dofter, händelser påminner mig om förra hösten. De kommer som ett sting i magen, en knuff i ryggen, en dimma som helt plötsligt är där men som lättar en stund efter. Och kanske hänger hela Ironman-post-race känslan som en del av detta.

Men jag är inte ledsen, jag är förväntansfull, jag är noga med mina val, jag ser till att saker inte "bara händer" utan att att de har ett mål och ett syfte. Jag är rädd om min energi för jag vet vad som händer när energibägaren är tom.

Jag vill skicka med dig några fina ord sån Sofia Sivertsson - saker att tänka på i september:

1. Det viktigaste i livet är att äga sina ja och nej.
2. Ju modigare ja och nej, ett desto ståtligare liv.
3. Ett avslut innebär en ny början.
4. Om vi riktar in oss på att växa har vi mindre tid att känna oss små.
5. Vi måste inte vara starka för att påbörja något, men vi måste påbörja något för att bli starka.
6. När det regnar häller naturen kärlek över oss.
7. Spill inte över ett livsområde som haltar på ett som prunkar.
8. Vita utrymmen i kalendern är vardagens motsvarighet till kroppens lungor.
9. Många hjärtan fortsätter att slå långt efter att de lämnat jorden.
10. I dag, låt oss bygga ett liv som dunkar för oss.

Inga kommentarer: