onsdag 25 september 2019

Raceweek och älsk på crossfit

Nästan så jag glömt bort det i min nystartsiver och allt lyftande på vikter men jag ska ju faktiskt springa på lördag! Lidingöloppet väntar och jag längtar. Jag har ingen aning om hur min springform är, sprang mitt senaste långpass för tre veckor sedan, efter det har det bara varit kortare pass lite här och var men mest fokus på styrka. Min kropp känns ovanligt tung efter all styrketräning men jag gissar att det är så. Sista löppasset gör jag i dag, ett kort sådant. Sen blir det styrka för överkropp med Sara, ett Måndagsklubben-pass på torsdag kväll och vila på fredag.

I går morse hade jag något svårt att kliva upp när klockan ringde vid 5. Det var träning på Måndagsklubben som väntade och jag visste också att Marie skulle vänta på mig så jag pallrade mig iväg. Tur det för det var riktigt roligt och svettigt!

Tisdagens pass

Uppvärmning - 10 min rulla på med dessa övningar
10 shoulder tap (i plankposition, klappa på motsatt axel)
10 air squats
10 banded press (axelpress med gummiband)
10 banded row (rodd med gummiband fastsatta på en stolpe)

Styrka - E3M x 5 (start var 3:e minut)
Rope pulls 15 m
Goblet Squat 8 reps

Kondition - team of 2 AMRAP 12
400 m row
20 KB-swings
20 CFSU

Körde både styrkan och konditionen med Marie - som vi kämpade!
Och ro och ro och ro!
 Nöjda och glada åkte vi till varsitt jobb.

Inga kommentarer: