tisdag 19 juni 2018

Marre testar Mallorca (igen)

Min coach kallar Mallorca för öarnas ö och jag kan inte annat än hålla med. Den här gången åkte jag dock inte med ett cykelgäng utan med min söta lilla Dotter.

Förändringsobenägen som jag är hade jag bokat hotellet brevid det jag bodde på sist, Hotel Helios. Vi fick ett fint rum med fin utsikt över poolen och havet.
Då vi anlänt sent på torsdag kväll och jag hade jobbmöte direkt på morgonen så blev det ingen morgonträning. Vi åt frukost, jag fortsatte att jobba lite till och drog sedan på jogg. En mils löpning med världens bästa känsla. Världens bästa. Jag minns förra gången jag var här så fick jag verkligen traggla med löpningen, det var omöjligt att springa mer än 20 minuter. Skönt.

Lite mer jobb och sen finlunch. Ja ja, vi åt mat också.
Något mer möte och sen bara chill, bokläsning, samtal, solning, badning.
På kvällen hade vi stämt träff med några sköna bönor från Mora så jag fick piffa till mig.
Himla trevlig middag på Ingrossos restaurang (La Perla). Fantastisk pasta och fantastisk miljö och fantastiskt sällskap.
Efterrätt!
Snygga pinglor.
Vi shoppade och drack ännu fler drinkar.
Sen gick vi och la oss. Trötta, nöjda och lite fnissiga.

Lördag morgon och jag sprang en kort sväng. Skulle köra styrka också men jag orkade helt enkelt inte. Frukost.
Stranden väntade. Ännu en skön dag med massor med sol, bok, samtal, häng. Så underbart.
Lunch med Sangria.
Dottern fick den coola dödskalle-handduken. Jag fick en utan dödskallar. Mer mamma-vänlig sa hon.
När vi hade legat där hela dagen och jag dessutom hade somnat på mage vilket resulterade i bränd rygg så bestämde vi oss för shopping (eller nej, hon bestämde). Vi började dock med några glas rosé.
Hon shoppade, jag gick runt och drev. Till slut var hon klar och vi kunde åka tillbaka till hotellet för en efterrätt. Och Aperol Spritz. Hennes rom-drink var så stark att hon fick rysningar. Min drink var så stor att jag blev snurrig.
Somnade ovaggat och klockan stod på tidigt för ytterligare en mils jogg dagen efter. Ännu en underbar jogg efter stranden.
Sen slappade vi vid poolen tills jag fick ett tråkigt besked. Dottern tog hand om mig, packningen, utcheckningen, taxibeställningen och annat. Jag bara grät och ringde samtal. Så glad att jag reste med just den bästa globetrottern ever. Snygg är hon också i sin banandräkt.
Tack dottern för en magisk resa! Jag älskar att resa med dig!

Inga kommentarer: