måndag 11 juni 2018

50 frågor och en punktering (läs fråga 49)

Bland bloggare florerar det en lista just nu och jag är ju typ bloggare (yes I am, glömmer det bara ibland) så here we go! Tycker ni jag ska stop with blanda svenska och english eller?

1. Vem litar du på?
Jag litar på de som är mig närmast. De vet vilka de är för det är lite svårt att komma mig nära. I alla fall riktigt nära.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
På en sandstrand under en palm med havet brusandes en bit bort, sand mellan tårna, en bra bok i handen och någon jag älskar så nära att vi snuddar vid varandra hela tiden.

3. Favoritstad?
Klyschigt men kanske New York.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
Ingen aning....

5. Vad var det senaste du åt?
En mandarin vid skrivbordet.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Rosa, det är fint på asfalt.

7. Hur är vädret just nu?
Väldigt omväxlande måste jag säga, ömsom sol, ömsom regn. Första regnet på evigheter så det känns konstigt.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefonen med?
Sara. Pga ovan nämna punktering. Den återkommer i fråga 49.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Hua vad svårt. Jag har ju precis varit singel och kört Tinder all in vilket innebär en massa skrivande med potentiella dejter. Jag faller för ord. Fina ord, ord som berör och framför allt rättstavade ord. Ogillar starkt talspråk i skrift såsom "va fint" i stället för "vad fint". Men om jag ser någon så är det utstrålning tror jag, någon som är stark i sig själv, rak i ryggen liksom.

10. Vad har du för skostorlek?
39

11. Favorit tv-program?
Ser sällan på TV... Men har börjat se min andra serie nu (första var Younger), nu ser jag Handmaid'sTail.

12. Har du några syskon?
Ja, en lillebror som är fem år yngre än jag (och som har hunnit skaffa sig 6 söta barn).

13. Längd?
165 cm. Isch.

14. Hårfärg?
Vet ej, min frisör har färgat det så flitigt senaste åren. Men om jag måste säga något så säger kommunbrun. Så där intetsägande ni vet. Jag betalar min frisör också väldigt mycket pengar för att hon inte ska berätta för mig när/om det uppkommit gråa hårstrån.

15. Ögonfärg?
Typ grön, eller?

16. Använder du kontaktlinser?
Nepp, har gjort en laseroperation på mina ögon.

17. Favorithögtid?
Julen men den är tudelad. Jag kan lika gärna åka bort och strunta i att fira den men är jag hemma så är det all in.

18. Favoritmånad?
December - mysigt med advent, jul och så fyller jag ju år då.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Oh yes. Drottning på det.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Molly's game - se den!

21. Favoritdag på året?
Hmmm, svårt. Kanske första dagen på året, när hela året ligger oskrivet framför mig.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Hmmm ja och nej. Blyg om det är någon jag känner, lite mer oblyg om det gäller Tinder. Men jag ser nog helst att killen ställer frågan.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Verkligen inte. Varför skulle jag göra det?

24. Kramar eller kyssar?
Måste man välja? Men i så fall kramar. Jag vill kramas hela tiden, ideligen.

25. Choklad eller vanilj?
Vanilj.

26. Har du tatueringar?
Nej men skulle faktiskt vilja ha en. Vet inte vart eller vilket motiv än.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Jag lyssnar på allt möjligt men just nu gillar jag Ed Sheeran och Imagine Dragons.

28. Är du kär i någon kändis?
Thåström i mitt hjärta för evigt. Och mitt frikort har alltid varit Dolph Lundgren.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Viskande skuggor av J-P Sendker.

30. Piercingar?
Nej.

31. Favoritfilmer?
Jag kan se Top Gun hur många gånger som helst. Jag gillar Forrest Gump. Gillar säkert massor med andra filmer men minns inte just nu.

32. Favoritsport?
Triathlon att utöva, att titta på vet jag inte. Kanske ishockey när Finland spelar VM-final? Eller innebandy när barnen spelade.

33. Vad gör du just nu?
Har en paus mellan vanliga jobbet och kvällsjobbet (revision i dag).

34. Smöriga, saltade eller naturella popcorn?
Helst inte popcorn alls....

35. Hundar eller katter?
Både ock, har haft både hund och flera katter och älskar verkligen djur. Skulle gärna ha ett djur igen om jag fick ihop det på ett bra sätt.

36. Favoritblomma?
Utan tvekan tulpan.

37. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra?
Hoppsan! Minns faktiskt inte men det vore konstigt om jag inte blivit det....

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Har haft många men inte just nu.

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja.

40. Vem vill du träffa just nu?
Mina barn, blev akut längtig efter dem.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Vän? Några ingår i min krets av personer jag umgås flitigt med men inga av mina närmaste vänner är från skoltiden.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Jag är lättcharmad (ha, ha). Hederliga gentlemannafasoner kommer man väldigt långt med - öppna en dörr, köp blommor, bjud på middag, skriv gulliga meddelanden, viska söta saker i mitt öra. Jag blir också imponerad av killar som inte är rädda för en tjej som jag, Tinder-tiden har verkligen visat mig att det även 2018 finns killar som inte gillar tjejer som gör karriär, som har ett eget liv, som pysslar med uthållighetsidrott, som älskar annat i livet än att "pyssla hemma" (vilket inte är fel men jag har inte den ådran).

43. Gillar du att flyga flygplan?
Älskar det! Gillar friheten, gillar stunden för mig själv, gillar äventyrskänslan, gillar att vara på väg.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
En men vill ha många i sängen. Fyra just nu. (Läste för övrigt "hur många killar sover du med".....)

46. Saknar du någon?
Ja.

47. Lyssnar du på radio?
Ja, när jag kör bil. Aldrig annars. Tycker faktiskt det är ganska störande med sorlet i bakgrunden när jag är hemma hos någon som har radion på för jämnan.... Jag gillar när det är tyst.

48. Bästa beslutet du gjort i år?
Saker jag sagt JA till. Beslut jag tagit för att öka min energi. Beslutet om att jag vågar ta steget in i ett nytt jobb....

49. Sämsta beslutet du gjort i år?
Hmm vet inte.... Eller sämsta beslutet just i dag var faktiskt att sticka ut och cykla på eftermiddagen och inte ha någon slang med mig. Fick punktering efter 40 minuter, mitt ute i ingenstans och fick leta igenom hela telefonen tills jag hittade någon jag kunde ringa. Hon kom direkt. Hjärta, hjärta.
50. Din senast nerladdade app?
Instagram Layout app.

Inga kommentarer: