måndag 6 mars 2017

Discofredag och slapphelg

Vilken fredag jag och Simpis roddade ihop! Först ett himla roligt simpass i arla morgonstund (ställde klockan trots att jag var ledig), skönt att slippa stressa utan bara simma, duscha, åka hem i mysbyxor och äta en till frukost.
Efter storstädning och snack med Sonen (OK, lite jobb också) blev det en tur till frissan, målade naglar, på med glittertightsen och iväg till gymmet med samma Simpis (but first a selfie fast tagen av Sonen, därav perfekta vinklar och lampor och grejer).
En massa marklyft men också bicepscurl som sig bör en discofredag.

Ovan hade Simpis fått instruktioner om att se grym ut, arg, bestäm. Njaaaa, hon får jobba på den tror jag. Söt är det enda hon lyckas åstadkomma.


Fylld av energi, fylld av glädje studsade jag sedan hem till soffan för att stanna där exakt hela helgen. Min TV blev helt chockad i går och ville stänga av sig flera gånger. Den har aldrig varit med om att den behövt jobba från 07:45 till 22:00 en dag. OB-tillägg skrek den.


Men jag hann faktiskt ut och lufta den här Pinglan också.
Ville testa min vad för kort och lätt löpning och det gick riktigt bra. Om jag ska vara ärlig så ville jag väldigt gärna ut på ett längre löppass i går söndag också men jag hejdade mig. Eller nej, Pojkvännen hejdade mig.


Och så kikade jag på innebandy också. Inte den mest spännande matchen, slutade med 15-0 till Falun.

Inga kommentarer: