måndag 19 september 2016

Lunchträning på boxen

"Fan vad fit du har blivit, kört hårt i sommar?"


Skön kommentar, blir glad i magen men inser samtidigt att det är sååååå långt ifrån sanningen man kan komma. Styrka är något lyx som jag inte ägnat mig alls åt, i stället har jag nötit långa och många pass cykel, löp och sim. Men kanske bygger det också en "fit" kropp på sitt sätt, vad vet jag.


Hur som helst, dags att återinta gymmet. Mitt årskort på gymmet har inte blivit alltför flitigt använt men som tur är används det också varje gång jag simmar och det är ju tur det. I dag skulle jag och Sara mysträna, så där lite lagom komma-igång-träna. Jag var dock alldeles för pepp för att låta tillfället att få maxa försvinna ur händerna så jag tvingade stackars Sara att programmera om hjärnan till hårda bananer i stället. Hon försökte maska sig ur det några gånger men det gick inte.


Först trappmaskin och stakmaskin, mest för att slippa upp på hamsterbandet. Sedan uppvärmning med marklyft innan vi drog igång med rygg och axlar som var dagens fokus. Latsdrag och rodd i kombination för att inte tappa puls, chins och rygglyft i nästa kombo för att avsluta med strikta militärpressar och flyes. Eller just ja, för att göra Sara glad igen så hoppade vi på boxar också. Det är det bästa hon vet i hela livet (förutom Kalle).


Först hoppade jag på 30 cm, det tyckte jag räckte. Då var hon snabbt där och la på 15 cm till så då hoppade jag snällt på 45 cm. Helt plötsligt hade hon sedan förflyttat mig till 50 cm boxen och ta mig tusan om jag inte hoppade på den också. Inte tänka, bara hoppa.
Sara hoppade på en box som var typ 7 meter innan vi var klara. Den nedan var bara uppvärmning (tror det var 60 cm).
Så, dags att vänta in träningsvärken då!

Inga kommentarer: