fredag 18 mars 2016

Biergarten-runda

Veckorna tickar på så fort att jag knappt hinner blinka. Just nu häckar jag i Tyskland och i morse kom jag iväg på en tidig morgonjogg, det går så tungt med löpning nu men sightseeing-löpning är ju alltid trevligt. Fotade mitt favorithak så klart.
Skönt sätt att starta en dag som bara består av sittande, kaffe, mackor och flygresa. I går vaknade jag på Arlanda och då hade jag också tänkte en kort morgonjogg. När jag kom till gymmet var det enda bandet upptaget och det var ungefär 300 grader på gymmet. Ställde mig i crosstrainern i tio minuter, flyttade sen över till löpbandet och kände bara nej. Nej, nej, nej. Hade ingen som helst lust till träning så jag gick och duschade och ringde en vän i stället. Jo jag riggade en stång med marklyft men inte ens det var roligt.
Men på onsdagen hade jag en bra träningsdag - först ett hatpass i poolen med 12 x 100 m. Hade en plan B utifall hjärnan inte ville så snuttefilten i form av paddlar och dolme låg vid kanten och väntade men jag fixade faktiskt alla hundringarna utan att ta till snuttefilten. Så nöjd! Direkt vidare mot fysträning med triathleterna, filthy fifty på schemat. Så här körde vi:

50 knees to elbows
50 hand release pushups
50 utfallssteg
50 hopprepshopp
50 rygglyft
50 KB svingar
50 wallballs/thrusters med KB
50 boxjumps
50 burpees - görs sist

Som krydda på moset görs 50 jumping pull-ups när som helst under passet. Myyyyyyysigt. Avlutade förstås med finsk nedvarvning.
Träningsvärken är ett faktum...

Löpningen har fått stå tillbaka för skidåkning men nu är det dags att tagga igång igen. Fick faktiskt vårkänsla när jag sprang i början av veckan. Våren här här!
Japp, nu lite mer jobb innan jag landar på Arlanda i kväll. Och där väntar världens bästa Pingla på mig för vi ska dra på träningshelg. Så härligt!

Inga kommentarer: