måndag 21 september 2015

Två grymma simpass och försök att göra ingenting

Fredag eftermiddag, drar till gymmet för att chocka kroppen. Och det lyckades jag med, så till den milda grad att den fortfarande skriker när jag går nerför trappan. Jag måste försöka få till det här med regelbundenhet på rena gympass, mina ben dödar mig annars. Körde som vanligt marklyft, knäböj, några ryck, chins, dips och mage. Fredagsfys före fredagsmys, det är sen gammalt.
 
Lördag och dejt med snabbsimmaren. Jag hade tydligen "bett om" ett svinjobbigt pass. Va? Jag? Mellanmjölksdrottningen! Jodå, så sa hon och kastade fram planen. Gulp. Simmade och simmade och simmade, på något sätt lyckades vi ta oss igenom allt. 90 minuter senare kravlar jag mig ur bassängen och hon ska envisas med att fota. Jag ser helt död ut. Var också helt död. Men nöjd. Fy tusan vad nöjd jag fortfarande är över det där passet! Har börjat hitta farten och glidet igen.
La in mig för dropp hos Kicki, adderade några bakverk och sen var jag på benen igen.
På söndagen tränade jag i att göra ingenting. Försökte, försökte och försökte. Tittade på TV (och nej, jag fotade in snett, lyckas inte få till fotot så ni för gympa lite och vrida på huvudet), blippade med telefonen men till slut gick det inte (en kvart senare).
Det blev i stället en promenad runt dammen där vi spelade Bingo. Japp, pensionärsliv nästa. Vi vann!
Och efter det hade jag fortfarande spring i benen så det fick bli en skön, lugn 8 km jogg innan simning med Gävle Tri stod på schemat. Även det ett mastodontpass baserat på vår CSS. Det gick så där för vi alla som var satta i grupp 3 simmade långt under våra CSS. Jag simmade mina hundringar på kring 1:55 och så snabbt har jag aldrig simmat i hela mitt liv (mitt CSS ligger på 2:16).

De här killarna nedan ska till Mallis och köra IM på lördag, lycka till! Så som ni simmar kommer ni att göra PB i helgen! Ulf har dessutom kapat flera minuter nu när han rakat hela kroppen (OBS! Detta har jag inte på något sätt kontrollerat!). Han siktar på 10:30. Kör, kör, kör! Dock verkar han något oroad på bilden, kanske kom han på en fläck där han glömt att raka sig.
Måndag och jag är på tjänstresa, kanske hinner jag hem till ett spinningpass eller så blir det vilodag. Vi får väl se. Fokus på att äta bra hela veckan är det i alla fall. Raceweek var det ja....

Inga kommentarer: