måndag 18 maj 2015

Slapparhelg


What? Måndag igen? Vad händer? Hela förra veckan skulle jag egentligen tillbringat i USA (jobb) men av olika anledningar fick rese-kollegan åka själv. Det är roligt att resa, det är roligt att träffa sina kollegor men det är givetvis också jobbigt. Men jag vet inte om kollegan verkar haft det så himla jobbigt trots allt.... :)

Annat som hänt i helgen är att de här två grodmännen varit ute och tränat swimrun i typ 4 plusgrader och hällregn. Alltså, vad är det för fel på dem?  Foto Ulla-Carin.

Jag har haft en superslö helg. Så slö att jag tydligen inte ens orkat ta fram kameran trots en massa Kodak-moments. Hade med mig både löparkläder och simkläder utan att riktigt veta om jag skulle träna alls men det blev faktiskt ett pass simning vilket jag är väldigt glad för. Ett hitte-på-pass utan teknik, utan mening bara sim. Avslutade dock med 500 meter paddlar bara för att ha gjort något vettigt....

Som kuriosa kan nämnas att jag simmade i motionsdelen och trängdes med väldigt många bröstsimmare som tittade argt på mig. Blev irriterad över att det inte fanns någon klocka någonstans också. När jag simmat färdigt ser jag med stora bokstäver "TRÄNINGSBASSÄNG", går in genom den dörren och tada - hur många tomma banor som helst och krålare som simmar fram och tillbaka. Aha, hur ska en enkel liten bondtös kunna veta hur man ska bete sig i storstaden.....
Hemma på söndag i typ 3 plusgrader och regn. Inte så sugen på att dra iväg på löpning direkt.... Blev soffan, en bok och chips. Och sätta ihop ett crossfit-pass förstås. Gänget fick köra Fight Gone Bad och det gick faktiskt riktigt bad - Ida crossfit'ade sig till spräckt läpp och det blev blodvite. Crossfit är riktigt farligt. :) För att softa upp det hela stannade jag på yoga.
 
Vet ni? Det är vår! Trots 3 plusgrader och ösregn så upptäckte jag det här fantastiska trädet utanför mitt fönster i går kväll. Ut och njut!

Inga kommentarer: