tisdag 24 februari 2015

UK Calling

England för några dagar nu. Min måndag började på Arlanda vid 04:20 när klockan ringde, flight nummer ett till Köpenhamn, flight nummer två till Birmingham och så full fart till klockan 15:00 (!!!!) när lunchen serverades. Jisses! Jag dog typ hundra gånger innan det. Och min omgivning också för jag är ju inte så.... trevlig att ha att göra med när jag inte äter. Milt uttryckt. Och så var väl lunchen kanske inte direkt tagen ur något hälsoprogram direkt. Mackor och chips. Hittade dock sallad som tur var. Sen åt jag kakor som aldrig förr resten av dagen.
Det blev tidigt i säng, somnade innan 21 och var hyfsat pigg när klockan ringde 05:45. Gick ner till gymmet för att simma men hade tydligen tagit fel på tiden så jag hade en halvtimme till godo. Det visade sig att gymmet öppnade 06:00 så hopp i springskorna för en halvtimmes (urjobbig) jogg. Alltså, de där kratrarna under ögonen. Hua vilken skräckbild. Men, men...

Till slut öppnade poolen och jag kunde glida ner. I 30+ vatten. Helt hemskt varmt! Poolen var uppdelad i tre delar - en långsam, en medium och en snabb. I den långsamma gick en tjej krabb-gång (typ), hon gick sidledes fram och tillbaka i poolen utan någon brådska. I medium simmade 5 - 6 personer varierat både frisim och bröstsim. I snabba banan fanns ingen alls. Hmmmm, vilken bana väljer jag. De som simmade frisim i medium-banan simmade verkligen bra... Valde att hoppa ner där. 
Efter en stund knackar badvakten mig på axeln och säger att jag ska ta mig över till snabb-banan. Tänk dig en badvakt med röda shorts, magrutor, knappt torr bakom öronen, värsta Baywatch-look-a-liken och tantens dag var gjord.

Gled ner i snabb-poolen (fast hade nog egentligen behövt kyla ner mig innan det) och försökte simma coolt. Värmen störde mig enormt så jag lyckades bara få ihop 40 längder. Men nöjd ändå. Vinkade till Baywatch-killen. Hej, hej, ses i morgon vill-du-ha-mitt-rumsnummer-eller-kanske-inte....

Inga kommentarer: