fredag 18 maj 2012

Jä**a syltrygg

I går morse gick jag och Mannen upp tidigt för en rejäl frukost. Vid halv åtta satt vi redan på cykeln. Det hade regnat rejält under natten så redan efter en kilometer kippade tårna av vatten och blöjbyxan hade dragit åt sig rejält med vatten. Inte gick det att ligga och smygåka bakom Mannen heller för han skvätte så mycket vatten.
Vi hade dock en härlig tur, några stopp här och var, försökte köpa ägg men det misslyckades vi med.
Totalt blev det 83 km landsväg och känslan var bra, förutom att min jä**a rygg kändes som att den skulle gå av.

Just ja, glömde berätta om orienteringskursen på onsdag kväll. Tror ta mig tusan att jag börjat förstå det här med kompass nu. Stackars ledaren fick vägleda mig som ett barn, hålla i min hand när jag höll i kompassen och vrida hela mig för att jag skulle fatta. Dessutom lurade jag med Mannen på en stigning som inte var av denna världen bara för att jag skulle gå EXAKT i kompassens riktning. De andra tog den lättare vägen....

Även min partner in crime, Marie, var med på kursen, nu kommer Team Koskenkorva att vara helt oslagbara i höstens multisporttävling!


Inga kommentarer: