tisdag 13 augusti 2019

Raceweek!

Söndag kväll började jag må dåligt. Tänkte att det var för att jag och Dottern ränt runt på IKEA hela tiden (förutom den här underbara pausen då vi unnade oss spa och behandling).
I säng tidigt men sov oroligt hela natten, på måndagen vaknade jag med en konstig känsla i kroppen så jag bestämde mig för att stanna hemma. Jobbade dock lite nu och då men satt mest i soffan och kände mig ynklig. Som tur var skickade Sara roliga bilder till mig hela tiden. Vilken vän va? Här är en sådan, den kallar vi Lex Bälinge. Det var där jag hade blivit lovad glass i typ två timmar, var soptorsk på energi och när vi äntligen kom fram till en affär i Bälinge stod några snorungar i vägen för glassen. Jag sätter mig trotsigt i gräset och utbrister till Sara "du är inte vidare social i dag va". Hrmpf. Notera att jag köpt inte EN utan TVÅ gula drickor och att jag valt en KALL glass.
Eller den här när jag lycklig i själen cyklat upp för den första av många uppförsbackar. Ren och skär lycka.
Det om det. I lördags var jag och Sonen på Summercamp. Först löpskolning, sen däckpass och slutligen fabrikspass. Jag var död som en mört men så glad och tacksam över att få göra detta tillsammans med Sonen.
På kvällen blev det re-union med vänner från gymnasietiden. Som jag skrattade! Kommer att leva länge på det mötet. *hjärtemoji här*
Men tillbaka till ämnet - RACEWEEK! På lördag ska jag och Marie ta oss an Ultravasan 45. Ja, det blev inget 90 km i år på grund av anledning men då har vi ju det kvar till senare. Ser så fram emot att få tassa runt i skogen och prata om diverse saker, lösa några kriser som finns i världen just nu och sånt där som vi brukar göra på våra löpturer. Längtar!

Men innan det - heldag i Stockholm, två dagar i Helsinki och sen vinka hej då till Dottern som fyller bilen på fredag morgon och drar mot Karlstad (fast jag åker ju dit på söndag för att hjälpa henne förstås).

Jag är laddad! Känns också lite konstigt att se alla Kalmar bilder, hade också velat vara där minus träningen jag hade behövt göra innan.....

Inga kommentarer: