onsdag 5 december 2018

Stresscember

December! Månaden som jag känner hatkärlek för. Å ena sidan älskar jag att julpynta, älskar tända ljus, älskar glögg och pepparkakor, älskar myspysandet, kärleken som flödar. Å andra sidan all denna stress, allt som ska hinnas med både på jobbet och hemma, allt som ska bli färdigt FÖRDETFINNSINGETLIVEFTERJUL. 


I går firade jag min son som fyllde Snarton (har lärt mig uttrycket av min coola Dotter). Han tyckte vi sjöng oerhört vackert och så.
Sen drog jag till Finland igen, kom hit på eftermiddagen och hann med föreläsningar och cocktailparty. Något slirig rasade jag ner i sängen alldeles för sent. Men hur som helst tog jag mig upp till gymmet innan en ny dag startade, satt ensam på en spinningcykel på ett gym, försöker lära mig RPM 81 och råkade vid ett flertal tillfällen "coacha" högt. På riktigt skrek jag "kom igen - 15 sekunder kvar" till några löpband. Man börjar ju undra hur det står till....
För övrigt är hjärtat något bråkigt - det fick frispel i måndags efter spinningen och i förmiddags rumlade det också runt. En påminnelse att inte ens Miss Marre Maräng är odödlig fast hon verkar tro det.


Just nu sitter jag på vårt Helsingfors-kontor och ser snöflingorna sakta passera fönstret. Väntar in ett spännande möte, sedan fika med några kollegor, ännu några möten och sen tillbaka till hotellet. Eller flyget hem beroende på hur det hela utvecklar sig. Omöjligt att ta sig hem från Finland i dag, det är Finska Självständighetsdagen i morgon så alla ska ut och resa. Stannar jag kvar blir det nog ännu en runda på gymmet, kommer jag hem slipper jag somna ensam. Båda sakerna är bra för hjärtat på sitt sätt. I morgon Stockholms-race med massor av spännande möten. Globetrotter, det är jag det.

Inga kommentarer: