tisdag 3 april 2018

Min påskhelg

Påsken är tydligen officiellt över nu. Det förväntas av en att återvända till jobbet som om ingenting hänt och knappra på datorn, se viktig ut på möten, klappra med klackarna i korridorerna och dricka kaffe som om det inte fanns en morgondag. Oh yes, det kommer jag att göra. Med glädje för jag har haft en helt fantastisk påskhelg.

Torsdagen började med lunchspinning med helt omöjliga ben. Heeeeelt omöjliga. Pulsen snittade på 135 (!!!!). Helt kasst. Hon den här bönan påstod att hon också hade kassa ben men jag tror hon sa så mest för att jag inte skulle vara så ledsen.
Valde att lägga det där passet åt sidan fort som tusan och fokusera på andra saker. Såsom lite mer jobb och sedan fika men Zingelvän.

Hem för att göra viktig saker. Viktiga saker som jag suger på. Valde en snabb bil men Sonen tyckte jag inte riktigt behärskade den så jag fick en tantbil i stället som jag faktiskt behärskade mycket bättre. Han känner mig bättre än jag känner mig själv.
Sonen var supporter.
Sen roddade jag ihop en finmiddag med kött och potatis och vin och skagenröra och två killar jag gillar. Kvällen pågick till småtimmarna för det anslöt en skön böna och vi spelade spel medan vi drack bubbel och pratade om livet.

Fredag morgon och en tur till Storstaden. Shopping och show. Typiskt bra.
Finfrukost på fina hotellet fick starta lördagen.
PLÄTTAR! JAG ÄLSKAR PLÄTTAR!

Mer shopping och sen hem till ett skönt och soligt löppass. Älskar solen!
Resten av lördagen tillbringade jag i soffan samt med Sonen. Påskmiddag åt vi också.

Söndag och dags för löpning och gym. Var sedan husmoderlig och gjorde husmoderliga saker mest hela dagen innan jag blev partybrud med Zingelvännen.
Vi var på konsert och skulle avsluta kvällen med skräpmat. Hört på vägen till Max:

Jag - jag dödar dig om de har stängt på Max nu när vi går hela vägen dit
Hon - jag dödar dig om jag inte får mat

Win win eller vad man nu säger. Det var stängt på Max och hon fick inte mat men vi lever båda två. Tomma löften så att säga.

Måndag, spinning på schemat. Trögstartad men sen fick jag upp pulsen rejält. Varför måste jag alltid kolla snett uppåt på alla mina selfies? Kan någon lära mig att ta vettiga kort eller?
Promenad i solen.
Mat på Max (inklusive efterrätt).
Och innebandy (IBF Falun förlorade tyvärr).
Och sen var den påsken över. Skön känsla i kroppen och själen. Ett simpass är avklarat, senare i dag väntar ett löppass. Nu tar jag mig an denna tisdag!

Inga kommentarer: