måndag 11 december 2017

Min helg (som ni har längtat va?)

Fredag
En skitdag. Satt på ett tåg typ hela arbetsdagen och kom ingenvart alls. Signalfel tydligen. Efter en stund kom jag på att det var ganska skönt. Gick och köpte mig en kaffe och bara skrev och skrev på datorn. Fick en massa gjort och ingen stress alls! Här och nu.

När jag väl kom hem jobbade jag lite till och sen satte jag mig på frökencykeln och brände av ett 80-talspass. Schwett. Efter det drog sköna bönan Marie iväg mig hem till henne där vi drack asstark glögg, blev fnittriga redan där men fortsatte ut till badtunnan för mer bubbel (både prat och dricka).
Vi blev servade av världens bästa servitör. När jag slutat vara singel ska jag också försöka träffa en precis likadan.
Sen åt vi middag i timmar (som han ovan fixat) och bara pratade och pratade och pratade. Mitt i natten blev det innan Sonen hämtade upp mig med sin epa. Han tyckte mamma var slirig...

Lördag
Tidig morgon och iväg för att köra pass till förmån för Musikhjälpen. Deltog i ett par pass och var spinningfröken på ett pass. Sen hem för mat, mys med kidsen och ladda för julfest.
Dock var jag hemma innan barnen ens hunnit blinka (än mindre komma hem från julfesten med finska föreningen som jag tvingade iväg dem på, stackars sonen fick googla sig fram vad som sades).

Söndag
Klockan stod på jobbmorgon och jag steg upp för tre timmars spinning med fina bönorna Camilla och Ulrica. Camilla är laddad.
Superkul upplägg som Niklas körde:

Timme 1
Uppvärmning - 10 min sittande, 5 min stående
25 minuter stående i ett sträck
En låt med 3 x 20 sekunders attacker

Timme 2
Kom igång med 4 minuter sittande och 3 minuter stående
20 minuter sittande raksträcka
Intervaller stående 5 min, 4 min, 3 min, 2 min, 1 min med 1 minuts vila mellan och ökad effekt
Spurtlåt 3 x 20 sek

Timme 3
Kom igång med 4 minuter sittande och 3 minuter stående
6 x 4 minuter valfritt men jobbigt
Längre spurtlåt med ökat motstånd tre gånger
Nedvarvning
Vi avslutade med lååååång lunch vilket var helt underbart. Resten av söndagen i soffan med kidsen. Myyyyys.

Nu är det måndag och det vankas ny release på RPM i kväll, tjohoooo! För övrigt är det Stockholm som ligger i fokus så vette tusan om det blir någon träning alls faktiskt. Till helgen vankas party igen och tidigt julfirande med nära och kära. Sen är det julvecka.... ANDAS, ANDAS!

Inga kommentarer: