onsdag 4 oktober 2017

Dags för en plan!

Det är oktober. Det är då det börjar pirra i kroppen av förväntan inför kommande säsong. Det här året har varit så annorlunda så även uppladdningen för nästa år känns annorlunda. Men huvudmålet för året blir... *trumvirvel*... Ironman Kalmar. Ser så fram emot det!

Stora frågan nu är coach eller inte coach. Jag har gjort några trevande försök att hitta en ny men jag vet inte. Kanske kryper jag tillbaka till härliga Andreas igen.

Löpning
Löpningen är inte bra nu, jag har ont under fötterna och har därför valt att lägga in löparvila efter Lidingöloppet. Sen ska jag springa in mina Hoka-skor och hoppas på mirakel. Och kanske gå till en människa som kan konstatera om det är hälsporre eller något annat jag fått.

Simning
Simningen är rolig, men pga jobb och resor har jag inte fått till det så mycket. Kanske en gång i veckan senaste perioden, om ens det. Men från nu ska jag prioritera simningen igen, försöka simma 2 - 3 gånger i veckan. Jag och Sara har bokat in oss på simläger i november och jag längtar! Simcoachen har lägret och det handlar om att bli snabbare på längre distanser. Lycka till med det fröken säger jag bara....
Cykel
Cykel handlar just nu mest om RPM så där måste jag också göra en förändring. Jag behöver mina triathlon-specifika pass och jag ska fixa till dem. Två spinningpass i veckan är mitt mål.

Styrka
Styrka är ett annat sorgligt kapitel som jag måste återerövra. Två styrkepass i veckan vore bra och minst ett av dem på gymmet där det ska marklyftas och chinnas. Typ.

Mental styrka och balans
Mental styrka och balans då? Jo, jag har en plan även där men den håller jag för mig själv.

Plan
Så planen då (när jag kommer igång med löpningen också):

Tävlingar 2018
B-tävling Stockholm Marathon 2/6
B-tävling Jönköping 8/7 eller Vansbro Tri 30/6 eller Säter eller Borås?
A-tävling Kalmar Ironman 18/8

Säkert blir det några fler tävlingar men jag har inte hunnit fundera så mycket mer över det.

Inga kommentarer: