onsdag 28 juni 2017

Marre funderar över Kebnekaise

*trumvirvel*
Måndagen den 10:e juli ska jag göra ett försök att bestiga Kebnekaise tillsammans med Pojkvännen (eller ensam då Pojkvännen två dygn tidigare gjort sitt första fulldistanstriathlon Lapponia). På grund av mycket hektisk vår och försommar har jag inte ägnat detta äventyr några som helst tankar förrän denna vecka. Och vi åker om exakt en vecka. Men nedan lite funderingar och jag hoppas ni bloggläsare är lika ivriga som alltid och skickar tips till mig.


Packning
Ingen aning. Jag äger ingen ryggsäck, har inga vandrarkängor, har inga bruna byxor med svarta lappar över knä och rumpa och inget annat heller. Jag har aldrig vandrat. Aldrig. När jag läser Karins lista om packning så inser jag att man kan ha väldigt mycket saker med sig, när jag läser Pojkvännens packning för två år sedan så inser jag att det är en viss differens mellan dessa.


Pojkvännens packning - plastpåse från Coop, löparskor och en mössa
Karins lista - oändlig
Marres lista - borde väl fixa en ryggsäck antar jag....


Förberedelse
Inget alls. Hinner inte göra något, vet inte vad jag borde göra. Vi har en plan som ska följas och vi har bokat övernattning i säng två nätter. That's it. Dessutom sägs det att det är tre gånger så mycket snö där nu än det någonsin varit (typ). Oj då.


Summering
Ja inte vet jag. Kanske mest oroad över att jag får gå upp på det där berget själv då Pojkvännen ligger i sängen och krampar/har skadat sig/är trött. I så fall ska jag slå följe med några riktigt snygga bergsvandrare med bruna byxor med svarta lappar på knäna och rumpan. Ska kolla med Cykla-Marie om jag kan ha någon av hennes ryggsäckar (hon är en väldigt van vandrare) och tänker att jag går i mina löparskor, hinner ju ändå inte gå in några kängor. Packar väl underställ, regnställ, varm jacka och champagne, det tror jag man kommer långt på.


Läs gärna Pojkvännens summering och jämför med Karins summering. Finn 77628993 fel?

1 kommentar:

Unknown sa...

Å, vad häftigt! Det finns på min "att-göra-lista" i år också. Men det har mest stannat vid en tanke. Tveksamt om det kommer att bli av. Lycka till! Spännande!