fredag 9 december 2016

Priset för Årets Förhandlare går till....

... *trumvirvel* ..... Marre!

Jag känner det, jag är i tillbaka i högform igen. Jajjamensan. Från att ha mesat till mig under hösten så var förhandlaren tillbaka i bassägen i morse. Hon hade inte en chans den där simpisen som försöker få mig att göra saker som jag är dålig på.

För det första så skickade hon i morse ett mess om att JAG fick bestämma simpass, när hände det senast? Jag letade noga i mitt fack efter korta, lätta, mysiga pass. Hittade tre och var grymt nöjd när jag gav dem till henne. Hon såg inte jättebesviken ut men hon är ganska bra på att dölja vad hon tycker.

Efter sedvanliga doppa-tårna-och-känn-ångest-stunden så hoppade jag i och började simma, skovla och dona. Bra där. Dags att bestämma pass. Hon valde ett och jag tyckte väl att det var OK. MEN, hon ville att jag skulle simma det där som stod mellan teknik och serie också. Aldrig i livet tänkte jag. Det stod nämligen 4 x 25 m med så lite andning som möjligt. Glöm det tänkte jag och sa att jag har ju problem med andningen som det är, juh! Då sa hon - vad bra för tanken är ju att du inte ska andas alls. Glöm det.

Låtsades rätta till simglasögonen och så sa jag att jag börjar med mina 3 x 150 fr bara så du vet. Hörs. Hej. Nu åker jag. Listigt drag.

Första förhandlingen klar, 1 - 0 till Marre.

Simmade färdigt det hela och tänkte att jag nu skulle avsluta lite lätt med fenor. Nädå sörru, det tyckte inte Simpisen. Det skulle simmas något jädra 4 x 75 också med ryggsim på de där 25'orna i mitten. Glöm det. Förhandlade till mig att simma rygg varannan gång och bröst varannan gång. Någon måtta på tokerierna får det vara. Förhandlade också till mig något lättare och mysigare fart än de där f4 och f5 som det egentligen skulle vara.

Andra förhandlingen klar, 2 - 0 till Marre.

Sen skulle fenorna på, dock inte benspark som jag tänkt utan sammansatt tyckte hon. MAXFART. Herrejisses. Är hon från vettet? Klockan är för tusan 07:30 och jag har bara druckit en kopp kaffe? Har hon slagit i huvudet eller?

Inte vet jag men hon vann. Jag erkänner. Jag simmade de där 10 x 25 fr ss med fenor i maxfart. Dog nästan. Nöjd nu eller?

Tredje förhandlingen klar, 2 - 1 men jag leder fortfarande

Och så var det bara benspark kvar och det var inte så mycket till förhandling, vi bara gjorde det, 10 x 25 fenben. Grym kramp i låren efteråt, dog nästan.

Så jag vann!!!!!

Och vet ni vad - i går fick jag runt på bruket i epa. Raggade de lux.

1 kommentar:

Simpis sa...

Du glömde förhandlingen om att få simma 150:orna med dolme, som JAG OCKSÅ VANN!!! Så, 2-2 din lilla luring!