torsdag 30 juni 2016

Uppladdning

Torsdag i dag, i morgon drar vi iväg mot Vansbro och ska riva av årets första triathlon. Riva av och riva av, det vette tusan. Men det kanske är lika bra att tänka på det som ett plåster - riv av det snabbt så är det över. :)

Känslan är inte riktigt där, längtan finns inte där, jag är inte taggad. Jag är bara trött. Så himla trött hela tiden. Känns som att jag skulle kunna sova i flera dygn i rad. Kroppen känns seg, ögonen känns tunga. Jag antar att det är baksmällan från alldeles för hektiska veckor under våren.

Den här veckan har träningsmängden gått ner. I måndags körde jag och Pojkvännen ett riktigt snabbt cykelpass (snittade nästan 35 km/h första 25 km) följt av en helt OK löpning. Tisdag ett underbart simpass och sedan E-fit. Onsdag ett kort cykelpass där jag kände mig helt oövervinnerlig (snittade nära 32 utan någon som helst jobbighetskänsla, det kändes som ett väldigt lätt cykelpass) - jag hade kunnat cykla hur fort som helst och hur länge som helst. Bricklöpet efter var lite svajigt men ändå en bra känsla. Så i dag en kort simtur och sen är jag redo.

Vet ni vad jag har gjort? Jag har köpt mig en ny våtdräkt, den damp ner i brevlådan i går.
Jag har funderat länge över det hela men när jag såg prislappen på den jag ville ha så dog jag nästan (typ 7 000 kr). La det hela åt sidan tills jag råkade ramla över en begagnad i exakt min storlek. Och det mest coola med hela storyn är att det är självaste Annie Thoréns dräkt jag nu köpt. Mäkta stolt. Hoppas, hoppas jag blir lika snabb som hon när jag sätter på mig den. Dock ser den ut att vara i storlek bäbis och när jag provade den lite snabbt i går blev jag mer svettig av påsättningen (hmmmmm) än av själva träningen efteråt. Men i kväll ska den ner i vattnet tror jag och sen får jag bestämma om jag vågar ha den på lördag eller om det är det gamla gummistycket som får göra mig sällskap i älven. Bild från Annies blogg.
Så inför Vansbro Triathlon då, vad händer? Vädret borde fortfarande skärpa sig, det är ett som är säkert. Så onödigt att söndagen ser helt fantastisk ut.... Men älven håller 18,3 grader, alltid något.
Läser Nelkers lista över potentiella vinnare i helgens SM och blir glad när han nämner att Joel Evertsson ses som en bubblare som kan dominera i helgen. Hoppas, hoppas!
Nä, nu är det dags att fixa med packlista och få ordning på alla sker inför race. Vansbro - det blir kul!

Inga kommentarer: