söndag 17 april 2016

Energihelg

Om förra helgen var uppbokad varenda liten minut så var den här helgen totala motsatsen, precis vad jag behöver nu. Fredagen började med morgonsim och en bra känsla i vattnet, resten av fredagen chillade jag mest bara runt med mina barn. Dottern bakade nyttiga chokladbollar som hon åt, jag åt chips men instagrammade givetvis en förskönad sanning med de fina jordgubbarna vi gjorde som efterrätt.. As always. :)
Lördag morgon, regnet strilade ner men vi var ett tappert gäng som samlades utanför Lidl för att köra första landsvägsturen ihop. Just denna runda handlade mest om att nybörjare också skulle våga komma, tempot var anpassat för alla och vi gick igenom tecken och lite tips och trix innan start. Dock började Sara med att få punktering 500 meter efter start och det var någon som fick kramp men annars en fin runda, till och med solen tittade fram.
Jag var kapten för dagen och min uppgift var att hålla ihop gruppen. Som tur var var det några rutinerade cyklister med som hjälpte mig. Mest imponerad var jag av min granne som efter att ha sett mig kånka diverse cyklar in och ut ur lägenheten under ett års tid nu bestämt sig för att köpa en racer och haka på (han tävlade i landsväg för en sisådär 20 år sedan) och min arbetskollega som körde klunga för första gången men som ändå peppade och såg till att alla hängde med och var vid gott humör. Heja er! Och heja er andra också som bidrog till en bra runda. Nu har vi startat, nu är det bara att köra vidare.

Resten av lördagen chillade jag igen, hängde lite hos Pojkvännen, åt middag tillsammans med Dottern och hans kids (Sonen som var på annat äventyr) och somnade ovaggat vid tio. 

Söndag morgon tog jag och kidsen sovmorgon, det blev långfrukost och sedan ut i regnvädret för löpning. Skön runda men så långsam att klockan nästan stannade.
Nu har jag ätit upp alla de där chokladbollarna som Dottern bakat.
Snart väntar styrelsemöte, middag på Pinchos med kidsen och sen soffan med Pojkvännen. Älskar sådana här helger!

Inga kommentarer: